Stekop logo
Stekop S.A. 2014
Autonomiczny Pojazd Patrolowy TARVOS
 
 
Autonomiczny Pojazd Patrolowy TARVOS
 

TARVOS – autonomiczny pojazd patrolowy typu UGV (ang. Unmanned Ground Vehicle) zaprojektowany do misji: rozpoznawczych, patrolowych i wartowniczych. Zadania może realizować w trybie autonomicznym (robot na trasach wytyczonych przez operatora) lub dowolnej trasie w trybie zdalnego sterowania. Operator ma do wyboru dwa poziomy dowodzenia pojazdem: Lokalne lub Mobilne Centrum Nadzoru.

Autonomiczny Pojazd Patrolowy TARVOS

Pojazd zbudowano na seryjnie produkowanym zawieszeniu quada firmy YAMAHA. Silnik spalinowy zastąpiono zespołem elektrycznym (silnik elektryczny z przekładniami redukcyjnymi), umożliwiającym precyzyjne sterowanie i pełną diagnostykę stanu napędów.  Nowe nadwozie wykonane jest w technologii infuzji z lekkiego kompozytu przekładkowego: tkaniny szklanej, ultralekkiego rdzenia i matrycy epoksydowej . Konstrukcja nadwozia wykazuje bardzo dobry współczynnik wytrzymałości i masy. Proces produkcji nadwozia zachowuje dbałość o środowisko naturalne. Umożliwia też wykonanie cięższych wersji nadwozia z włókien: węglowych, bazaltowych i Kevlaru.

W wersji podstawowej pojazd wyposażony jest w kasetony akumulatorów, zespół agregatu prądotwórczego oraz urządzenia elektroniczne sterujące pojazdem, sensory, urządzenia łączności radiowej, kamery stałe (kierunkowe: przód, lewa, prawa) oraz zespół obserwacyjnej głowicy optoelektronicznej. Do nadzoru terenu wykorzystano kamery wysokiej rozdzielczości HD i kamerę termowizyjną. Transmisja obrazu i dźwięku do Centrum Nadzoru odbywa się w czasie rzeczywistym. TARVOS jest uniwersalną platformą przeznaczoną do zabudowy urządzeń specjalistycznych i oprzyrzadowania np.: skanera laserowego 3D, głowicy noktowizyjnej i ramienia inspekcyjnego.